Vores arbejde: Landbrug og vand

Pressemeddelelse: Del en Elbil!

Del en elbil med din nabo, din ven, veninde, kollega eller et familiemedlem!

Onsdag den 4.maj fejrer Det Økologiske Råd og Delebilfonden lanceringen af fire spritnye elbiler hos Københavns Delebiler. Klima- og Energiminister Lykke Friis og Teknik- og Miljøborgmester Bo Asmus Kjeldgaard holder tale og testkører de nye elbiler.

I Delebilfonden glæder de sig til at kunne tilbyde københavnerne ny klimavenlig delebilskørsel.
”Mange af vore medlemmer er med i delebilsordningen, fordi det er mere miljø- og klimavenligt end at eje sin egen bil, nu kan vi tilbyde vore medlemmer en ordning, der er endnu mere klimavenlig, det tror jeg mange af vore medlemmer vil tage rigtigt godt imod”, siger direktør i Delebilfonden Bjarke Fonnesbech.

I Det Økologiske Råd er der også glæde over ordningen. CO2 udslippet fra transporten og klima udfordringen hænger nemlig sammen: ”Elbiler har potentialet til kraftigt at nedsætte CO2-udledningen fra personbiler i et omfang, der vil være af stor betydning for Danmarks samlede CO2-udledning. Samtidig tilbyder elbiler en transportløsning, der minimerer luftforureningen og støjgener i bl.a. tæt beboede dele af landet”, udtaler Projektleder ved Det Økologiske Råd
Anne-Mette Wehmüller.

Delebilerne kan fremover bookes hos Københavns Delebiler. Investeringen i elbilerne sker som led i Projektet Elbiler i Fleksible Flåder, som er et samarbejdsprojekt støttet af Trafik- styrelsen og Energistyrelsen.

For yderligere oplysninger om mulighederne for at blive elbilist eller samarbejdsprojektet Elbiler i Fleksible Flåder, kontakt Direktør i Delebilfonden Bjarke Fonnesbech bf@delbilfonden.dk, mobil: 22 38 80 80 eller Projektleder v. Det Økologiske Råd, Anne-Mette Wehmüller annemette@ecocouncil.dk, mobil: 26 23 13 05.

Vi passer på dine persondata

I forbindelse med at EU's nye persondataforordning GDPR er trådt i kraft pr. 25. maj 2018, har vi opdateret vores persondatapolitik.

Det Økologiske Råd overholder selvfølgelig de nye GPDR-regler
Vi har implementeret vores nye data-politik, som følger de nye regler for håndtering af persondata. I politikken kan du læse mere om, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi håndterer dine oplysninger og hvor længe, vi opbevarer oplysninger om dig m.m. Du bør læse denne politik og henvende dig til os, såfremt der er oplysninger i politikken, som du ikke kan acceptere. På www.ecocouncil.dk vil du til enhver tid kunne finde den gældende version af politikken.

Folkemødet på Bornholm
Tid: 14.-17. juni 2018
Sted: Allinge, Bornholm
Se hvilke arrangementer vi deltager i