Pressemeddelelse: Del en Elbil!

Del en elbil med din nabo, din ven, veninde, kollega eller et familiemedlem!

Onsdag den 4.maj fejrer Det Økologiske Råd og Delebilfonden lanceringen af fire spritnye elbiler hos Københavns Delebiler. Klima- og Energiminister Lykke Friis og Teknik- og Miljøborgmester Bo Asmus Kjeldgaard holder tale og testkører de nye elbiler.

I Delebilfonden glæder de sig til at kunne tilbyde københavnerne ny klimavenlig delebilskørsel.
”Mange af vore medlemmer er med i delebilsordningen, fordi det er mere miljø- og klimavenligt end at eje sin egen bil, nu kan vi tilbyde vore medlemmer en ordning, der er endnu mere klimavenlig, det tror jeg mange af vore medlemmer vil tage rigtigt godt imod”, siger direktør i Delebilfonden Bjarke Fonnesbech.

I Det Økologiske Råd er der også glæde over ordningen. CO2 udslippet fra transporten og klima udfordringen hænger nemlig sammen: ”Elbiler har potentialet til kraftigt at nedsætte CO2-udledningen fra personbiler i et omfang, der vil være af stor betydning for Danmarks samlede CO2-udledning. Samtidig tilbyder elbiler en transportløsning, der minimerer luftforureningen og støjgener i bl.a. tæt beboede dele af landet”, udtaler Projektleder ved Det Økologiske Råd
Anne-Mette Wehmüller.

Delebilerne kan fremover bookes hos Københavns Delebiler. Investeringen i elbilerne sker som led i Projektet Elbiler i Fleksible Flåder, som er et samarbejdsprojekt støttet af Trafik- styrelsen og Energistyrelsen.

For yderligere oplysninger om mulighederne for at blive elbilist eller samarbejdsprojektet Elbiler i Fleksible Flåder, kontakt Direktør i Delebilfonden Bjarke Fonnesbech bf@delbilfonden.dk, mobil: 22 38 80 80 eller Projektleder v. Det Økologiske Råd, Anne-Mette Wehmüller annemette@ecocouncil.dk, mobil: 26 23 13 05.

"Skibet er ladet med" - åbent møde om det kommende energiforlig
Generalforsamling,
Det Økologiske Råd
Arrangementet er for foreningens medlemmer
Ons d. 26. april 2017 kl. 18.00
Store Kannikestræde 19, 1. sal 1169

Plastic - ikke så fantastic
SF holder møde om plastikforurening.
Oplæg fra bl.a. Malene Møhl, Det Økologiske Råd
Man d. 22. maj 2017 ​kl. 17-18:30